Raport z ogólnopolskiego badania społecznego uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych na temat tolerancji

Wrzesień 29, 2024

Zapraszamy do zapoznania się z raportem z ogólnopolskiej badania społecznego uczniów szkoł podstawowych i ponadpodstawowych, które dotyczyło tematu tolerancji oraz jej znaczenia dla integracji. Uzsykana dzięki badaniom diagnoza pozwoli na rozwijanie wiedzy naukowej na temat relacji pomiędzy tolerancją a integracją w szkołach, do których uczęszczają uczniowie cudzoziemscy.

Badanie miało na celu znalezienie odpowiedzi na pytania:

  • Czy polscy uczniowie akceptują rówieśników pochodzących z innych krajów?
  • Jak uczniowie oceniają swoje umiejętności w zakresie komunikacji międzykulturowej?
  • Jak polscy uczniowie oceniają poziom integracji uczniów pochodzących z innych krajów ze społecznością szkoły?
  • Jak uczniowie oceniają swoją wiedzę na temat innych kultur?
  • Czy polscy uczniowie łatwo nawiązują relacje (np. koleżeńskie, przyjacielskie) z uczniami pochodzącymi z innych krajów?

Raport jest dostępny do pobrania tutaj [kliknij, aby pobrać PDF]

Badanie przeprowadzono w ramach projektu „Szkoła dla wszystkich – od tolerancji do integracji”, dofinansowanego ze środków budżetu państwa w ramach programu Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „Społeczna odpowiedzialność nauki II” (moduł „Popularyzacja nauki”). Numer umowy: POPUL/SN/0295/2023/01.