„Szkoła dla wszystkich. Od tolerancji do integracji” – to tytuł naszej publikacji, która powstała dzięki realizacji projektu o tym samym tytule, zaangażowaniu naukowców, badaczy, praktyków, ekspertów, a także uczniów i nauczycieli. Artykuły zgromadzone w monografii podejmują problem „edukacji dla tolerancji”, której efektem ma być integracja dzieci cudzoziemskich do polskiego systemu szkolnictwa i społeczeństwa.
Na bazie doświadczeń z realizacji programu oraz wiedzy naukowej przygotowaliśmy publikację, w której zostały poruszone takie zagadnienia, jak:
Recenzentki naszej publikacji rekomendują ją jako "obowiązkową lekturę dla wszystkich tych, którzy są głęboko przekonani o potrzebie edukowania uczniów do postaw tolerancji i otwartości na Innego". Monografia pod redakcją Krzysztofa Jurka i Roberta Szweda to praca zbiorowa prezentująca nie tylko wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim autorzy dzielą się doświadczeniem i badaniami z zakresu kształtowania u uczniów dobrych postaw, tolerancji oraz dają gotowe przykłady działań realizowanych w różnych placówkach w Polsce.
Monografia dostępna jest tutaj [PDF - otworzy się w nowym oknie przeglądarki]